11 vragen aan prins Jules I

8-2-2018 door: Redactie
‘Vastelaovend betekent lol en plezier’
maskTop
11 vragen aan prins Jules I
maskBottom

Wie ben je?

Mijn naam is Jules Dorssers, 30 jaar oud en zoon van Peter Dorssers en Lizette Kempen van de Bong. De meeste mensen kennen me als ‘veurzitter’ van voetbalvereniging Baarlo. Verder ben ik er actief in de sponsorcommissie en ben ik spelend lid. Dichter bij huis kennen ze me als stuiterbal, levensgenieter en feestnummer. Ik woon sinds kort samen in Baarlo met een ‘Bliericks maedje’, Ellen Clout.

Waar werk je?

Ik werk bij Caroz, een logistiek dienstverlener in Venlo, als business development manager. In de basis ben ik verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten en zorg ik ervoor dat onze klanten de juiste aandacht krijgen. Ik ben de verbindende schakel tussen de klant en onze interne afdelingen. Dat is ook wat mij enorm aanspreekt, het continu in verbinding staan met mensen. Daar krijg ik energie van.

Wat is je eerste of mooiste carnavalsherinnering?

Mijn allermooiste herinnering is de boerenbruiloft van 2014 in ‘Baolder’, die we met onze vriendengroep hebben georganiseerd. Met als thema ‘l’amour de boer’ hebben we Franse sferen naar Baarlo gehaald. De vrouwen in moulin rouge-stijl en de mannen strak in pak. Het was één groot feest en een fantastische ervaring.

Wat is je mooiste ‘vastelaovespekske’?

Dat is het veldwachterspak dat ik heb gedragen met de ‘boerebroelof’ in 2014. Het pak is helemaal op maat gemaakt. De emblemen zijn echte oude emblemen van de korpsrijks- en rijkspolitie. Het schouderkoppel was volledig op maat gemaakt door een schoenmaker, dus er is veel ambachtswerk in gestoken. Ik draag het pak nog steeds op de dinsdag met de boerenbruiloft en vaak nog een tweede dag.

Welke traditie mag tijdens de ‘vastelaovend’ niet ontbreken?

Dat zijn er eigenlijk twee. De eerste is op carnavalszaterdag. Al heel vroeg in de ochtend gaan we op ‘’t fietske’ richting Blerick om te ontbijten bij de ouders van goede vriend Chris. Aansluitend gaan we door naar de Parade waar we tot laat feesten. De tweede traditie is op carnavalsmaandag, waar we met de hele vriendengroep eten bij mijn ouders. Boerenkool, rookworst, braadworst, speklappen en kippenvleugels. Met een goede bodem kunnen we dan de optocht lopen en daarna de kroegen in gaan.

Wat betekent ‘vastelaovend’ voor jou?

‘Vastelaovend’ betekent voor mij lol en plezier, gezelligheid, samen zijn en gek doen. Klinkt simpel, maar daar komt het voor mij wel op neer.

Wat is het eerste dat je na Aswoensdag doet?

Ik ben de hele week vrij. Ik ga lekker nagenieten met de adjudanten, vrienden en familie en misschien nog even een dagje ertussenuit met Ellen. Op zaterdag heb ik samen met Daan Bongers een bus naar Winterberg geregeld die vanuit Baarlo vertrekt. Pikant detail is dat Daan vorig jaar prins was bij De Kook en tijdens het voorbereiden van deze reis gelukkig helemaal niet in de gaten heeft gehad dat ik prins werd.

Hoe heb je je aanstelling geheim kunnen houden?

Dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Na Nieuwjaar en het officiële prinsenraden, ben ik de laatste twee weken iets vaker voor het blok gezet. De laatste week hebben mijn adjudanten en ik het wel vaker benauwd gekregen. Dat het leeft in Baarlo is ons wel duidelijk geworden, dus dat is een goed teken.

Waar moet een goede prins volgens jou aan voldoen?

Hij moet onbeperkt Polonaises kunnen lopen, een Rood, geel & groen hart hebben, Initiatief nemen, Niet te serieus zijn en Sociaal betrokken. Dat is een echte prins voor mij.

Wie zou jouw meest geschikte opvolger zijn in 2019?

Binnen mijn vriendengroep zie ik Ben Stevens en Niels Bongers nog wel een keer prins worden. Toch ga ik voor Salvatore Cunsolo, want hij voldoet in mijn ogen helemaal aan bovenstaande omschrijving van een goede prins. Dat zou leuk zijn!

Hoe wil je dat mensen zich jou als prins herinneren?

Als iemand die het net even iets anders heeft gedaan dan zijn voorgangers. We breken dit jaar met de jarenlange traditie van De Kook waar het motto bestaat uit twee zinnen met rijm. Verder hebben we een eigen nummer ingezongen dat hopelijk mensen in beweging brengt. Ook hebben we dit jaar een eigen Snapchat-filter ontwikkeld, een eigen kleurplaat ontworpen en willen we de lokale ondernemers gaan betrekken.

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie