Hoera voor hardlopen

29-3-2018 door: Jills
Hardlopen verlengt levensduur met drie jaar, aldus Nu.nl Hoera! Het zeer besmettelijke ‘hardloopvirus’ waarmee mijn collega’s en vrienden mij besmet hadden, bleek ineens gezond voor me te zijn.

De moeite om bronnen te checken heb ik maar bewust niet genomen, zodat dit nieuws hoogstens twijfelachtig kon zijn. Ik besloot te investeren in een paar blitse, roze hardloopschoenen om kilometers te gaan maken. En met die hardloopschoenen stond ik afgelopen zondag vol goede moed klaar voor de start in Venlo: mijn allereerste Venloop! Wel duizend dingen schoten door mijn hoofd. Ik voelde me er nog niet helemaal klaar voor en ik had wat zere schenen. Maar daar stond ik dan, vlak voor de start, omringd door honderd andere (veel fittere) lopers. Nu ben ik absoluut geen fervente hardloper, ik doe eigenlijk maar wat, dus tijdens het rennen bevecht ik een heftige innerlijke strijd. Ik had last van de drukte, steeds inhalen en inhouden viel zwaarder dan verwacht. Een man op blote voeten haalde me in, ging ik echt zo traag? Ik kon mijn drie renmaatjes steeds slechter bijhouden en dat zonnetje waar ik straks nog zo van genoot was nu wel erg warm! Waarom deed ik dit ook alweer? Ik moest doorzetten, zei ik tegen mezelf. Bikkelen, Jill, kom op! Niet. Stoppen. Tot 9 kilometer hield ik het vol, maar toen verloor ik een slag. Shit. Het publiek begon me toe te roepen: “Het laatste stukje! Op je karakter!”. Pff, karakter, dacht ik. Kan ik dat ook kopen op Bol.com? Ik was moe en mijn schenen deden zeer. Hardlopen gezond? Mijn levensduur voelde ten einde! Pas bij het zicht van de finish, wist ik weer waarvoor ik dit deed: dat euforische gevoel aan het einde. Dat heerlijke, onsterfelijke overwinningsgevoel. Althans, onsterfelijk… Drie jaar langer. Ook lekker.

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie