Festival­kriebels

8-6-2017 door: Jills
Na een lang weekend lekker klussen en verven in ons nieuwe huis met 3FM live vanaf PinkPop op de radio, drong het pas echt tot me door: het festivalseizoen is weer begonnen. En ik heb de opening volledig gemist, net zoals ik praktisch de rest van het seizoen ga missen.

Normaliter ga ik ieder jaar wel een aantal festivals af, maar dit jaar staat er pas één op de planning. Per toeval nog wel, want een vriendin won kaartjes voor Parkbeats Tilburg bij vakantieveilingen en ik mocht mee.

Het zit er even niet in dit jaar, geen Pinkpop, geen Lowlands, geen Solar. En wat zal ik het missen. Ik zal heimwee hebben naar het chillen in het gras en ogenknijpen tegen de zon. Heimwee naar de sfeer, de gezelligheid, de muziek. Zelfs heimwee naar lauw bier, wegwerpbarbecues bij het tentenkamp en de snikhete stinkdixi’s op het festivalterrein. Ook die dingen bepalen de charme. Als je nog nooit op een festival bent geweest, dan zul je deze charme niet begrijpen. Je hebt je beeld opgedaan uit tv-beelden en sterke verhalen. Je denkt aan modder, rommel, ongegeneerd gezuip, lange wachtrijen voor een kortstondige douche en herrie. Het klopt allemaal, hoewel iets genuanceerder.

De negatieve aspecten neem je voor lief en scheppen zelfs een band. Je bent er zo aan gewend om je wc-bezoek te timen. Je slaapt in een tentje en babbelt met iedereen die je tegenkomt. Je geniet van de muziek van drie tenten verder. Het is een soort nieuwe werking van de maatschappij: alle conventies losgelaten. Je bent een halve hippie, een levens­genieter. Terug naar de basis: samen genieten van de sfeer en de muziek. Geen flauwekul. Het is bijna niet uit te leggen, maar de festivalkriebels hangen in de lucht en ik ruik ze. Gaat iemand ze achterna?

Disclaimer | Copyright© 2017 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie